Центар за социјални рад Града Зрењанина је 03.12.2025. организовао округли сто за супервизоре на тему “ Супервизор у улози ментора „. Округлом столу су присуствовале саветнице Покрајинског завода за социјалну заштиту Наташа Милић Теофиловић и Татјана Грнчарски и супервизорке из Центара за социјални рад Пландиште, Алибунар, Бела Црква, Вршац, Ковачица, Опово и Панчево.
Округли сто је реализован у 2 сегмента:
Прва тема, „Ментор=супервизор?“, била је усмерена на приказ улоге и конкретних активности ментора, значаја менторског процеса за приправника, ментора и центар за социјални рад, принципа менторског процеса и изазова у том процесу. Кроз дискусију је разматрано да ли и које специфичне задатке има супервизор када је у улози ментора.
Друга тема, „Израда програма менторске подршке“ у фокусу је имала стручне послове за које приправник треба да стекне знања и вештине, као и активности и одговорности које у том процесу имају приправник и ментор. Дати су елементи за сачињавање програма менторске подршке и учесници округлог стола активно су учествовали у сачињавању дела тог програма.

Обе теме су за чланове групе биле инспиративне и развила се дискусија. Супервизори су навели да су у својим центрима за социјални рад били у улози ментора, да су у тој улози били посвећени приправнику, али да, због преоптерећености послом, нису сачињавали програм менторске подршке.
Закључци округлог стола су да је улога ментора специфична и одговорна јер има утицај на лични и рани професионални развој младог радника и на усвајање почетних знања и вештина, да ментор има утицај на формирање односа приправника према раду, тимском духу, одговорностима, колегијалности, да приступ ментора утиче на самопоуздање младог радника, отвореност да истражује и осамостаљује се, односно да се осећа спутано, зависно и уплашено, да је неопходно да ментор поступа по конкретном Програму, усмереном на обуку приправника за самосталан рад, да је у менторском процесу фокус на професионалном и личном развоју приправника (како би се оспособио за самосталан рад са корисницима), а у супервизијском је фокус усмерен на радне задатке и најбољи интерес корисника, да ментор у раду са приправником мора бити активан и да ову улогу не треба да разуме као формално дату, да ментор треба да подстича приправника да активно учествује у целом процесу, да износи своје мишљење, ставове, предлоге, да је важно у менторском процесу сачинити програм менторске подршке, евидентирати активности и евалуирати исходе, да је битно да ментор уведе приправника у непосредни рад са корисником, када је приправник за то спреман и обучен без обзира на притиске претпостављених.
По оцени супервизора, тема је била инспиративна, презентација јасна, сви чланови групе су навели да им је била корисна, а када је у питању примена у пракси, неки супервизори и даље мисле да се у околностима у којима раде, са постојећим бројем запослених стручних радника тешко реализовати све задатке које као ментори имају.

ПОЧЕТНА СТРАНИЦА